fredag 23 oktober 2015

Dessa häxor som bara ställer till det

Jag vet att jag skrivit om det förr. Att det är svårt med alla häxor i serien som gör att jag inte kan använda ord som "medmänsklighet" eftersom inte en enda kotte är människa, eller uttryck som "gudsförgäten" i en tillvaro där ingen gud finns.

Men nu har jag råkat skriva "förhäxad" i dess jordliga betydelse. Och det går inte. Det kan inte stå så, för om det ordet fanns i Den Goda Cirkeln så skulle det rimligtvis betyda något annat.

Häxor, häxor, häxor. 

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Ett annorlunda problem, men såklart detta är uttryck som behöver undvikas. Hmmm... jag tror jag har för få "förhäxad" i mitt manus, jag kanske behöver ta hand om ordet lite bättre så du inte behöver känna att du kastar ut det i kylan.

/A

Vilse sa...

Det är ett bra ord!