måndag 8 augusti 2011

Betaläsare och nya karaktärer

Bra betaläsare är värda sin vikt i guld, var det någon som sa. Håller med!

Därför har jag idag suttit och letat nya namn. Namn på en person i första boken som flera betaläsare ansåg behövde ändras, och dessutom letat namn till helt nya personer som kommer dyka upp nu i fjärde boken.

Jag har skrivit fyra A4sidor på fjärde boken. Allting är alltså mycket, mycket färskt och det betyder att jag har ALLT det roliga framför mig. Plotline ligger klar som en spegel för min inre blick, men skrivandet har inte fått komma igång. Jag håller hårt tillbaka det likt en vildhäst som gärna vill rusa fram fortare än jag har skrivtimmar till.

Men ikväll har jag skrivit. Och nu ska jag fortsätta. Jag ska skriva de första staplande orden om en helt ny pojke, som läsaren aldrig förut träffat, men som historien kommer centreras kring. Han heter Matilo. Mitt tangentbord får helt enkelt vänja sig vid att skriva hans namn. Nu börjar det.

Inga kommentarer: