onsdag 1 juni 2011

Framsteg

Förra veckan gick jag runt och sa så här:

Jag önskar att jag inte hade skrivit den här boken för tio år sen när jag uppenbarligen inte kunde skriva böcker. Det hade varit så mycket lättare att skriva den nu, när det hade blivit bra från början.

Saken är den att hade jag inte skrivit den där boken för tio år sedan hade jag ju inte lärt mig. Då hade det inte blivit två uppföljare och två andra romaner osv. Jag har lärt mig under arbetets gång.

Den här veckan har jag bestämt mig för att tänka så här:

Vad bra att jag nu får lära mig hur man gör när man skriver om ett halvbra manus, eftersom jag uppenbarligen inte visste hur man gjorde förut. Men jag börjar få kläm på hur det går till och känner mig positiv inför arbetssättet. Återstår bara att jag kan känna likadant för resultatet och jag har ett hopp om det också.

Inga kommentarer: