lördag 23 november 2013

Gräsänka

Min morgonläsning i sängen. Research. Känner mig som tjugo igen när jag förs tillbaka till mina år på Institutionen för Klassiska Språk. Njuter av boken redan på sidan 25. Nörd? O ja.


Har vinkat av min älskling nu. Han far till Kina. Ja, där finns oro kring hur jag ska klara av både nätter och dagar själv med barnen och jobbet och maten och tvätten, men mest kommer jag sakna hans sällskap. Det är fantastiskt att få leva ihop med den jag älskar och alltid ha någon som lyssnar på det jag tänker, oavsett hur intressant det är.

Huruvida jag kommer skriva under veckan som väntar - så där som jag gjorde i somras när maken var i Usa - det låter jag vara osagt. Hälsan och barnen går först. Men nog finns det mycket som vill ut. 

Om ni bara visste.

Inga kommentarer: