torsdag 6 december 2012

Min egen variant på adventskalender

Någon som räknar ut för vad?


6 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Easy peasy plutt. I lav jor buuk.

Vilse sa...

Klart att DU vet.

PS. Tur att vissa som hänger här är fonetiker, annars skulle de aldrig förstå vad för språk du talar. Värre blir det för kanadensare.

Kära Syster sa...

Hihi, jag fattar vad Katrin menar, mindre av adventskalendern. Där verkar man inte har vidare nytta av sina fonetiska kunskaper:)

Men jag gissar på att det har att göra med möjliga skrivdagar?

Har förresten precis fått svar från min svåger som jobbar på kafferosteri och har rest mycket i sydamerika på odlingar (men har tydligen inte varit i paraguay själv tyvärr). Han hör med deras teexpert nu angående mate, om du fortfarande är intresserad av en smakbeskrivning?

/A

Vilse sa...

En ledtråd: Trilogins andra bok är 24 kapitel lång. Kanske 25.

Anna: Jag fick till det med länken Theresa gav där typ elva pers debaterade vad de tycker om yerba mate. Kände att jag fick olika folks uppfattning om smaken och teet. TACK ändå, vad snäll du är! Om han skulle höra av sig vill jag gärna höra vad han kom fram till. =)

Sean sa...

"I lav jor buuk" had me totally baffled. It doesn't look like swedish, I thought. Is it finnish?

Then I realised what it was, and was glad no one could see me laughing at myself.

p.s. I think this calendar shows that you are using a magical device which allows you to skip ahead and live in the future, then go back to finish up the days you missed later on. Though why you are revealing this to us is anyone's guess...

p.p.s. there are no chocolates either, which makes me think you skipped through every day in Advent and ate them, then came back and pretended you didn't!

Villeosagamamman sa...

Sorry Sean! Naturally I mis-spelled it. It should have read "AJ lav jor buuk" No wonder you were so baffled.

Var det nån som hängde med på assonansen då? Jag kände mig hemskt nöjd med den. (Nämen nu blir jag alldeles osäker, visst heter det assonans?)